Archives for category: Uncategorized

I really need to make these entries earlier… who am I fooling? We might like ’em short!!  [And sweet]

So I made the bowl work:

(can we see the themes in the colours & designs I use?!😍) Sorry about the chalk marks too… well not really.

and the final reveal,

I suppose I could explain what I did… but I mean I looked at a picture and then used common sence and trial and error to get there… why would I deprive others of that? πŸ˜‚

I suppose I should touch on things other than sewing… like this handsome daggone who was being super cute:

w
While I was sewing! Lol

I tried to come to a desicion about how to do the back of the garden quilt.  I really dont know if stripes is it tbh.  I just 😬 … just am not getting excited.  I am more inclined to make it scrappish but I dont want a million pieces to arrange… tbh wasnt so excited yesterday while I was lying it out.  Felt a little like Iwas being rushed and was not yer able to devide haa!!! 

I went thru the majority of my fabrics today.  I could get a bit excited doing that.  You know what i was wondering? If i shouldnt just find the szizzix die i have that does strips… could go fo that actually πŸ˜€ I might need to make a coffee sleeve too.  πŸ˜΄πŸ˜΄πŸ˜΄ 

Advertisements

It doesn’t get any easier- so dont let them tell you it does.  Fighting that ol’ clock again.  

Get up β€’ Commute β€’ Work β€’ Commute β€’ Eat β€’ Parent (or just talk to a wall & follow that up with yelling, sighing, evil glares and #ALLTHECUDDLES 

Just using scraps tonight- I will likely add them to the back.  Its bloody time consuming fitzing with all the pieces!

Hi. Its late, again. Β Perpetual lateness indulgence. Β I shouldn’t write these things when my brain is the mush conglomeration. Last night I finished getting the top of the garden quilt together… its a little like a secret garden maybe…

its a bit whimsical πŸ˜†

Remember wayyy back (queue Jolly Green Giant) the star quilt I was excited about? Well – its actually back into production 🍾

T

sometimes this app is a blinkin idiot.

Sorry πŸ˜€πŸ˜†

Okay well this thing is sliding off the rails lol ( also my eyes are closing) so happy living & goodnight

See my gorgeous colourfull rooroo-kachoos 😜

Hullo.  Holiday monday and my crazy mom makes a point to wake me up.  Like I am 5 not 34.  Like I dont work my ass off being the bread winner.  Bread weiner πŸ˜‚.  Weiner weiner weiner.  Yeah lets just go with that.  Raw uncut weiner monday πŸ˜† ok jeez.  Crazy didnt fall far from the tree apparently πŸ˜›πŸ˜›πŸ˜›

my seams are a little off in some spots… I decided that since its so bright & colourful it will not end the world. I am a little dissappointed though, but its not in my nature to get all bent out of shape for reasons such as these.  

 Pi & Khat did their best to stop my fro searching through the second rubbermaid of fabrics 😸.

Getting this top together is no. 1 on my list.  I have another top to finish piecing as well as a coaster and some collapsable bowls to throw together too.  

Well I guess its time to be domestic… probably after a few belly rubs 😁 though…

Don’t you love it when something you love makes an appearance? I joined Gary at his friends cottage on Peacock Point this yesterday/today.  And last night when we climbed into the loft this gorgeous quilt came out!

Lol drunk me was sooooo happy! I really want to build some solid colours into my fabric collection.

Wow summer flew by!! The temperature has fallen; nights are chilly πŸ˜†! Work was work today. I had a car appointment that ended up taking all afternoon- but OMG soo much happier with them (so far) than dealership.  As a result we were walking from 2-6 with a food break.  I feel it.  More walking than normal!! 

I eventually hit up the machine, making rows:

​

​
​

I want to words, but I am tired.

I have been having some difficulty with my machine.  It needs to be serviced. It makes me annoyed that it needs my love and attention πŸ˜‚ little machine- blow out you own lint!! 

Time to begin assembling it into a whole.  I cant wait until this one is done. The quilt I am using is more of a throw.  Its not big enough by far!

I want to make a quilt thats floorplans. The eyes are done. Closin. Goodnight

Well here we are as another summer enters its hag phase 😜 I find it a real struggle to stay on top of everything- kids, housework, errands – not enough time to really create! (Up until 2:30 last night haha sitting at the sewing machine). 

I though I had the top of this quilt figured out a week ago and whenIi layed it out I didnt like the white fabric with the blue scroll.  So just have to cut out 3 replacement squares and lay it out again.  I needed one more border block too (made last night) but no idea if its bastardized self will look alright lol

I really do not want to go do the shopping today.  Also I am running out of time so yes I do lol.  

Oh I made this weird scrappy bookmark too

I dont know if i actually like it… a couple of the design flaws are almost beyond loving πŸ˜‚ but it works and I learned ndot everything works the way you want it too.  In this case late night drunk stitching in front of the tv may have caused some… minor issues πŸ˜‚πŸ˜πŸ˜….  

Ok.  Supplies and clothes and dinner and gosh darn it sice Gary is coming over we need to clean.  We need all of the cleaning.  Dang nab it 😣

And its late.  Again.  Of course it is! I found the last quilt top pieces I finished cutting 2 years ago.  Also found some charm packs.  So i made some blocks with the charm packs instead of assembling the star quilt… yup ok lol!



I had to start looking for matching fabrics because obviously this is going to be giant quilt top πŸ˜…πŸ˜πŸ€— and 21 >9″ squares isnt big enough for anyone.  

Also my youngest turned 8 today πŸ˜€ so did the lazer tag birthday thing 😎 turns out playing lazer tag is actually tons of fun!

But now I am back πŸ˜‹

I suppose it would be wise to provide some accountance for my 2 year absense πŸ˜› (?da fuk dat happen?)

I left off by saying I was staying at my moms – until I moved to my grandpas house (cause he is in a home) and mom sold her house and moved too.  So we collided 3 houses worth of stuff into one and have been struggling to- get through life/live life/survive life/get over it ever since.  Ha yup just like that! 

So I have been dying to sew since we moved here and long story short it took too effing long to get my stuff sorted out (its not) and only recently have I been sewing again.

So the hexies were the kindling – and I do believe it has started a fire!!  I really wanted to nake an apron so when Im sewing hexies I can drop stuff in pockets.



I have not used it yet… its too pretty! πŸ˜‚

So then this happened:

This was the best thing at Fabricland😍

Hammer pants/Harem pants

πŸ€£πŸ˜‚β€ so I am back